8 Temmuz 2011 Cuma

Zamane ana babasının işi zor azizim #3 : Mahalle baskısı

Gıdaya, kimyaya dikkat etti.
Eh iyicene okuyup öğrendi, teçhizatlarını da donandı.

Şimdi sırtı yere gelmez diyoruz zamane ana babasının değil mi?

I-ıh! Asıl serüven şimdi başlıyor.

Acıların zorlukların en babasını yakın ve uzak çevresinden görür zamane ana babası.

Taa hamileyken başlar kabus. Sezaryenle mi doğuracaksındır, normal mi? Gebeş halini gören yoldan geçen yurdum insanının bile gündemidir bu soru. Laf etmek isteyenin her ikisine de lafı çoktur. Kimi “sezaryen varken ne diye bağıra bağıra doğuracaksın” der. Kimi normal doğum yapmazsan seni anneden saymaz. Hep uçlardadır insanlar, rahatlatmaya değil kendi kutbuna çekmeye çalışır gebeyi.

Kazasız belasız doğurdum dersin loğusa iken devam eder eziyetler.

Süt mafyası girer devreye, “sütün mü az? Mama takviyesi yap” derken gaz mafyası açığını kollar. “Ayakların çıplak gezdin sütünden gaz geçti bebeğe!” İşin anatomisini çözmüştür de tıp dünyasının haberi yoktur.

"Aman bebenin memeden ayırma" diyen meme ucu düşmanları etrafını sarmışken iki saatte bir emzireceğim diye saatine gizli saklı bakarsın. Zamanlı uyutayım düzenli olsun dersin, askeri nizamda çocuk büyütmekle itham edilirsin. Kucağında tutarsın, yok kucağa alıştırmaktasındır, aman ha!

Beben anne sütü obezi olmuşsa bile edecek lafı vardır mafyanın “hmm az mı süt sağdın?” kimisi de inanmaz “mümkün değil gizliden mama verip şişiriyor çocuğu” der.

Tam yırttım dersin, beben yaşını doldurur, evden parka, sokağa açılır, topluma karışırsın. BAM!! En beteri çıkar yoluna. Haminneler!! Her yerdeler.

Oyuncak köpeğini yerde sürüye sürüye dolaşan çocuğuna anası laf etmezken “sen onu bence pusetinde taşı!” diye akıl veren teyzeler … hiç vazgeçmezler.

Çocuk toplumun çocuğudur, o da çocuk üstünde söz söylemeye hak bulur kendinde, sahiplenir.

Zamane ana babası cabbar ise “höyt!” der, suçlu olur, terbiyesiz olur. Kibarca açıklamaya çalışsa “çok bilmiş” olur.

Neden hemen her yetişkin tanıdık tanımadık çocuklara şeker, çikolata vermek konusunda bu kadar heveslidir? Amaç çocuk onu sevsin midir? Toplumbilimciler bu konuyu araştırmış mıdır? Zamane ana babasının aklından bunlar geçerken aslında istediği çok da büyük bir şey değildir. Etrafından çocuğuna bir şey verilmeden önce kendisine sorulması bu kadar zor mudur? Ne malum kurabiye verdiğin çocuğun glütene allerjisi olmadığı!

Hele ki çocuğun başına bir şey gelmesin sağlıktan yana, hemen eş dost akraba Hipokrat yemini etmişe döner. Bizim örnekte misal, herkes akciğer mütehassısı kesildi. “Yün alet giysin”, “hmm artık hiç terletmeyeceğiz, terini hemen kurutacağız”….

Araştırmalardan, kitaplardan, mahalle baskısından illallah demiş zamane ana babası, uykunun en ballı yerinde sere serpe yatan miniğin terden ekşimiş bebek kokusunda bulur huzuru.



Yemişim cümlesini der, kaçar!

Zamane ana babası üçlemesi #1
Zamane ana babası üçlemesi #2

15 yorum:

Fatma dedi ki...

Yavrum benim, çok tatlısın sen Arca. Bu poza bayıldım ben annesi. Zamane ana ve babası siz çok yaşayın emi:)

Unknown dedi ki...

Harbiden ya, seriyi bir solukta tekrardan okudum sabah sabah da. Sonuç "yemişim cümlesini" gerçekten de.
Çok güzel bir dizi oldu bu Yeliz.

Hepimiz çok benzerlerini yaşıyoruz ve hep boşvereceğim kararları sonrasında yine benzer noktalara dönüyoruz.

Arca da lokum oldu valla, maşallah.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

yazıyı sonra okuyacağıjm. şu fotoya bayıldım. yumulasım geldi.

Gulcin dedi ki...

anladim
ya cocugu yapip alip bir magaraya falan kapanip yasayacaksnin ya da oldu oldu dinliyorum ben sizi diyip bildigini okuyacaksin. Cok zormus Yeliz bu isler cok :)

alev ertürk dedi ki...

yelizcim seri süper oldu,bir kalemde cümlemizin dertlerini döküverdin yazıya ne güzel :)) hakkaten hepimiz yaşadım bu ve buna benzer sorunları hele de bebeme obez diye yaklaşmaları beni en çok çıldırtanıydı anne sütünü kes diyen bile oldu aştı elalem kendini aştı !!!!
öpüyorum cüceyi :)))

annesininmimosu dedi ki...

o terden ekşimiş bebek kokusu hayattaki kokladığın en güzek koku olarak bilirim ben.arada terlesede koklasam diye gözüne bakarım:))))

laleninbahcesi dedi ki...

hiiiç aldırmadık,isim koyarken bile kimseye sormadık bi tek benim yüce gönüllü kocam, Annemin - gamze ne kadar güzel bir isim değil mi derken , kadın fısıltı gibi söylemiş hem de...oracıkta Gamze koydu kızın adını... Ama gerisine hiiç kimseyi karıştırmadık zaten cesaret de edemediler))
kaç kaç sen onlardan:)
Aslanım Arca ya özel selam. Cancan biz yokken okula başlamış. Sınıfının en beceriklisiymiş... e kimin çırağı...öğretmen kelebvek der deemz şıp diye kelebek koymuş önüne, oyun hamurundan...ayyy du bunu kopileyip bloğada koyayıum.
imza kendi yorumunu bile kıskanabilecek karakterde lale:)

yeliz dedi ki...

sağol fadişçim:)

teşekkürler dağlar kızı ve evet iflah olmayız hep başa dönüyoruz:)

yeliz dedi ki...

bu cumartesi yumulmana izin vereceğini düşünüyorum, hülaaa hülaaa

yeliz dedi ki...

hahah Gülçin yok yav düşünme öyle bunlar gözünü korkutmasın:))

yeliz dedi ki...

yuh dedim alev ciddi misin? hiç sütü bırak denir mi manyak bunlar yeminlen manyak!

yeliz dedi ki...

güzel oluyo evet ya ter kokusu ağız kokusunu bile seviyorum eşşek sıpasının:)

yeliz dedi ki...

Lala ablacım hpşgeldiniz:) cancanıma başarılar dilerim. of okullu olunca pek bilmiş olacaklar:) çok eğleneceğiz çookk

Ceylin'in Annesi dedi ki...

Çok sıkıntı yaşıyorum bebeğime hangi akla hizmet bir şey vermek isteyenlerden.
Kaç kere kayınpederimi çikolata verirken buluyorum 14 aylık bebeğe, söyleyince terbiyesiz gelin oluyorum. Hadi o anlamıyor.
Gencecik, çocuk sahibi komşu kadın veriyor.Konuşunca; Ben kendi çocuklarıma da verdim diyor.
Sürekli bir cebelleşme halindeyim etrafımla.

Adsız dedi ki...

Very good blog! Do you haνе any tips and hints for aspiring ωritеrs?
І'm hoping to start my own website soon but I'm a little lost on еverything.

Woulԁ yοu propose ѕtaгting with
a frее platform like Wоrdpress or go for a ρaіd option?
There are sο many options out thеre that I'm completely confused .. Any ideas? Bless you!

My blog :: SEOPressor