19 Ağustos 2014 Salı

Masa başı çalışanlar için egzersizler

Baktım pabuç pahalı, internetten araştırmalara başladım. Biliyorum, hastalığı internetten araştırmak sakıncalı, biliyorum bilgi kirliliği… Ama cidden doktora gidemem. Kötü şeyler söyleyecek biliyorum. Önce ben elimden geleni yapayım sonra gideyim tamam mı? Anlaştık mı?

Bir kere duruşum tamamen yanlış!
Bak nasıl da evrimleşmiş insanoğlu...
Kaynak belirtemedim üzgünüm, instagramdan araklamıştım:)

Ben işte o en bir evrim geçirmiş son halkasıyım insanlığın.

Yani nasıl durulmaması gerekiyorsa, benim fotoğrafımı çek, fizik tedavi uzmanlarının ders kitabına koy!


Şu adresten şöyle bir görsel buldum

Dikkat ediyorum bir haftadır. Ama sadece duruşunu düzeltmek ve işe dalmışken çok zor olsa da yarım saatte bir yerinden kalkmakla iş bitmiyor.

Orçun'un anlattığı bazı boyun egzersizleri vardı, aslında çok basit ama çok işe yarıyor. Ağrılarımı azalttı, diğer taraftan da boyun kaslarını güçlendiriyor. Aşağıdaki egzersiz de işte bu adresten alındı:


İnternetten masa başı çalışanlara önerilen egzersizler de var. Hatta “sık ziyaret edilenler” bölümüne kaydettim. Artık psikolojik midir nedir, iyi geliyor yav!
Bu aşağıdakiler de yine aynı uzman profesöre ait siteden.



Bunlar çalışırken yapabileceğiniz, hatta mutlaka yapmanız gereken egzersizler.
İyi de geliyor bak ciddi söylüyorum. Sen de gugıllayabilirsin bulabilirsin ama ben hizmetin büyüğünü yapıyorum, araştırıyorum, en güvenilir olduğuna inandığım kaynağı ayağına getiriyorum. Hey yavrum hey... Blogger'a gel!

Bitmedi! Yeni başlıyoruz.

Şimdi bacım, güzel kardeşim, abicim ablacım, ben spordan yana tembel, disiplinden yana fukara bir insanım. Bugüne kadar beni okuduysan anlamışsındır zaten.

Yılın belli bazı dönemleri, nasıl "blogu kurcalayacağım, yenileyeceğim" şeklinde delleniyorsam, ham vücudumu diri edeceğim, yumuşak Türk kaslarımı taş yapacağım diye öyle bir geliyorlar bana, ilham mı dersin, gaz mı dersin, ne dersen de, birkaç gün devam sonra fosss!!

Yıllardır böyle. Özendiğim o spor yapma disiplinini oluşturamadığım için hep hayıflanmışımdır.

Anladım ki, ne kadar özensem de fit olmak, ne kadar uğraşsam da sporu alışkanlık haline getirmek gibi bir motivasyon sağlayamamışım kendime. Motive olmam için işin ucunun sağlığa dayanması gerekiyormuş, tutuşunca pek de güzel oluyormuş.

Allah seni inandırsın on gündür gün sektirmedim, her sabah en az yirmi dakika erken kalkıyorum ve...

Ay bu da başka yazıya kalsın...
(Hiç şikayet etme! güzel oldu böyle, ilk gün giriş yaptım, ikinci yazıda uyguladıklarımı, öğrendiklerimi paylaştım, tamamen bana, diri fücuduma ait egzersiz programımı da son yazıya ayırıyorum, blog benim kardeşim alla allahhh)

2 yorum:

Pratik Anne dedi ki...

Hadi beklemedeyiz merkez. Valla ben de aynen saglik zurnasini zirt diye otturdugu icin yusuf yusuf sporu duzene oturtanlardanim. Aslinda spor konusunda tembel degilim ama oncelik sirasinda hep gerilere dusuyordu. Artik uyku ve spor listenin basinda. Aksi takdirde ev sahibi höt diyo.
Sen bunu gormus muydun? http://instagram.com/p/mAkl_-iiSW/

Adsız dedi ki...

Güzel hareketler